Wiosna już za moment, więc klasycznie pora na nowy, już dwudziesty czwarty numer Lizarda. Tym razem do magazynu dołączona została płyta, która przedstawia dorobek krakowskiej wytwórni Audio Cave. Jest zatem kolorowo, czasem elektronicznie, czasem jazzowo, a fragmentami także rockowo. I nie ma mowy o nudzie. W przypadku zawartości magazynu również staraliśmy się zachować różnorodność. Mamy wrażenie, że się nam to udało. Spis treści prezentuje się następująco:
– The Residents. Zespół wydaje za moment kolejną płytę zatytułowaną The Ghost Of Hope. I to głównie wokół tematów z nią związanych toczyła się rozmowa Jacka Świegody z Homerem Flynnem, reprezentantem zespołu i rzecznikiem Cryptic Corporation.
– Alan Parsons rozmawia z Jakubem Kozłowskim o swojej najnowszej płycie zarejestrowanej w Kolumbii, współpracy z Pink Floyd oraz… farmie awokado.
– Wacław Zimpel, klarnecista, lider formacji Saagara i LAM oraz laureat „Paszportu Polityki” za rok 2016 nie spoczywa na laurach. O podejściu do dźwięków i tworzenia z artysta rozmawia Rafał Zbrzeski.
– Jan Akkerman, legendarny holenderski gitarzysta mówi Michałowi Chalocie, dlaczego Focus jest passé.
– Blue Effect. Wszystkie odcienie błękitu przybliża Czytelnikom Jakub Szczepaniak.
– Lech Janerka, czyli muł pancerny, ryba lufa i inni. Piotr Kopka pochyla się nie tylko nad paradoksami tekstowymi tego muzyka.
– Indian Summer. Kolejny element układanki związanej z organizmami jednopłytowymi. Piotr Chlebowski rozkłada legendarny album formacji na części pierwsze.
– Organizmy jednopłytowe – przeglądu część II. W poprzednim numerze Bartosz Buchholz i Bartosz Leśniewski wybrali dwadzieścia jednopłytowców wydanych do roku 1970. Tym razem pora na kolejną dekadę.
– Po A Love Supreme Johna Coltrane’a Jazzowy kanon poszerza się o kolejny tytuł. Tym razem jest to Eric Dolphy i jego legendarny album Out To Lunch! Płycie przygląda się Rafał Zbrzeski.
– Kim jest Buddy Guy? Sylwetkę bluesmana przybliża Bartosz Buchholz.
– Alfabet krautrocka. Ostatnia odsłona stałej rubryki, czyli krautrock okiem Patryka Antosiaka i Jakuba Szczepaniaka.
– Progresywny Rzecznik Ludu zajmuje się Blitzkriegiem, kosmosem oraz witaminą C. A wszystko w związku z końcem Alfabetu krautrocka.
– Rush i ich album Moving Pictures to klasyka klasyki. Legendarną płytę Kanadyjczyków analizuje Piotr Chlebowski.
– Scott Walker, czyli zagadka upiora w operze. Czy możliwe jest zgłębienie jego twórczości? Na to pytanie próbuje odpowiedzieć Łukasz Krajnik.
– AMM to prawdziwa szara eminencja muzyki ostatniego półwiecza. Dorobek formacji, którą fascynował się chociażby Syd Barrett przybliża Jan Biernacki.
– The Rolling Stones, czyli temat główny dwudziestego czwartego numeru Lizarda. Przyglądamy się dwóm klasycznym płytom – Exile On Main St. analizuje Bartosz Buchholz, a nad Some Girls pochyla się Adam Glinkowski.
– Jasper van’t Hof bywa określany mianem ojca chrzestnego europejskiego jazz-rocka. Jego dorobek z klasycznego okresu wziął na warsztat Sebastian Chosiński.
– Sly And The Family Stone w Polsce nie jest marką mocno rozpoznawalną. Powinno być jednak inaczej. Klasyczny okres w działalności zespołu przybliża Witold Zimowski.
– The Obsessed nigdy nie byli zespołem z pierwszych stron magazynów muzycznych, ale to zdecydowanie nieco mniej znana klasyka cięższego grania. O zespole opowiada Jakub Kozłowski.
– The Soft Machine i ich dwie pierwsze płyty to arcydzieła – kanon nie tylko brytyjskiej psychodelii, ale również całej muzyki rockowej. The Soft Machine oraz Volume Two wnikliwie analizuje Aleksander Filipowski.
– Recenzje płytowe: The Rolling Stones, D.R.A.G., Loscil, Pink Floyd, Riverside i wiele, wiele innych.
– Recenzje archiwalia: Hawkwind, Jazz Q, Anthony Phillips, Queen, Theatre Of Hate…
– Blast From The Past. Smakołyki dźwiękowe sprzed lat wyszykuje Błażej Budny.
– Lostland: Upadek Ikara – czyli Zenek, jesteś moją Gwiazdą. Kolejny felieton Damiana Bydlińskiego z zespołu Lizard.
– Poradnik kupującego: The Rolling Stones – subiektywny przegląd dorobku najbardziej długowiecznego zespołu świata okiem i uchem Bartosza Leśniewskiego.
– Recenzje książkowe: Freddie Mercury, Voo Voo, Lemmy, Londyn 1967, Wojciech Kilar.
– Angus Young (AC/DC) w obiektywie Romany Makówki.