„Lizard” nr 32:
W powietrzu w końcu czuć powiem świeżości – pora zatem na wiosenny numer naszego kwartalnika. A co w środku? Najlepszym drogowskazem jest okładka, ale poza tematem numeru w trzydziestej drugiej odsłonie naszego kwartalnika tradycyjnie znajdziecie bardzo dużo tekstów na najróżniejsze tematy.
– Fryderyk Nguyen z zespołu Katedra w swojej stałej rubryce prezentuje sylwetkę zespołu Cheap Tobacco,
– W relacjach koncertowych Romana Makówka wspomina kilka najciekawszych występów ostatnich miesięcy, Damian Bydliński z zespołu Lizard nie kryje zachwytu koncertową formą Paula McCartney’a, a Krzysztof Opalski relacjonuje występ Caravan,
– Ze Stevem Hackettem o jego najnowszej płycie dyskutuje Sebastian Rerak,
– Bartosz Leśniewski rozmawia z zespołem Non Violent Communication, którego debiutancki album ma szansę sporo namieszać na polskiej scenie szeroko pojętej muzyki improwizowanej,
– Piotr Chlebowski rozmawia z legendarnym gitarzystą Dariuszem Kozakiewiczem o kulisach jego współpracy z Breakoutem i nie tylko…
– …a zaraz potem przybliża Blues, czyli najlepszy album Breakoutu i jeden z najważniejszych albumów w historii polskiej muzyki,
– Jarosław Sawic przygląda się Kamieniom, innej płycie Breakoutu, którą wspomina jednak głównie w kontekście utworu Modlitwa,
– Marcin Bronhard, Bartosz Buchholz, Bartosz Leśniewski i Jacek Świegoda proponują przegląd najciekawszych płyt z coverami,
– Piotr Chlebowski przypomina zespół Jerusalem i ich jedyny, ale niezwykle ważny i wpływowy album,
– Rafał Zbrzeski przygląda się jednej z najważniejszych free-jazzowych płyt wszech czasów, czyli Spiritual Unity Alberta Aylera,
– Debiutujący na naszych łamach Radosław Marcinkiewicz z godną naukowca drobiazgowością bierze pod lupę album Octavarium Dream Theater,
– Adam Glinkowski opisuje niedawno wydaną kontynuację składanki Gdynia z 1988 roku, przy okazji oddając hołd kultowemu pierwowzorowi,
– Michał Pick, kolejny debiutant w załodze „Lizarda”, bierze na warsztat najważniejsze dokonania Kraftwerk,
– Sebastian Chosiński przypomina dokonania znakomitego Agitation Free,
– Bartosz Leśniewski i Piotr Kopka wspominają perły wczesnego katalogu wytwórni Vertigo,
– Gerard Nowak wylicza plusy i minusy albumu In The Search Of The Lost zespołu The Moody Blues,
– Aleksander Filipowski śledzi stylistyczną przemianę Soft Machine po kanonicznej płycie Third, skupiając się na czwartym i piątym krążku grupy,
– Delikatnie odświeżony dział recenzji jak zwykle przynosi garść informacji o nowościach, archiwaliach i wznowieniach – nie zapominamy także o książkach,
– Błażej Budny w swojej stałej kolumnie przypomina perły przeszłości,
– Piotr Kopka z bloga Literatura sautee i Damian Bydliński z bielskiego Lizarda w sąsiedzkich felietonach jak zawsze dzielą się ciekawymi spostrzeżeniami o muzyce i nie tylko,
– Bartosz Leśniewski doradza, które płyty Breakout należy postawić na półce w pierwszej kolejności,
– W obiektywie Romany Makówki podziwiamy portret Daniela Mongraina z legendarnego Voivod.