Przejdź do treści

“Lizard” nr 45

Lizard Magazyn nr 45„Lizard” nr 45 z darmową wysyłką, czyli drugi numer kwartalnika w 2022 roku!

Przy okazji każdego kolejnego wydania staramy się zachęcić jak najwięcej z Was do zakupów bezpośrednio u nas, biorąc do końca czerwca koszty wysyłki na siebie [w opcji „Przewoźnicy” wystarczy wybrać opcję „Darmowa wysyłka gazety”]. Oczywiście klasyczne opcje wysyłki są również do Waszej dyspozycji. Każdy egzemplarz sprzedany w sklepie Audio Cave cieszy i każdy jest tak samo ważny. Wasze wsparcie jest nieocenione! Każdy egzemplarz sprzedany w sklepie Audio Cave cieszy i każdy jest tak samo ważny.

LINK DO SKLEPU AUDIO CAVE – TUTAJ.

Pamiętajcie, że darmowa wysyłka obejmuje tylko i wyłącznie najnowszy numer „Lizarda”, nie łączy się z innymi produktami i jest realizowana listem zwykłym.

A co znajdziecie w samym magazynie?

– Francis Tuan w Muzycznym sequelizmie obala heavymetalowe mity.

– Koncerty nieco się odmroziły. Oby już na stałe! W nieco zapomnianym dziale relacjonujemy występy grup Marillion, Niechęć oraz Osibisa.

– Destrukcyjna siła pandemii wielokrotnie przekuwana była w dzieła, które bez niej z pewnością by się nie pojawiły. A jeśli nawet, to można przypuszczać, że przyjęłyby zupełnie inny kształt. W nadchodzącym numerze znajdziecie rozmowę o jednej z takich płyt – Mariusz Duda opowiadał Bartoszowi Leśniewskiemu o solowym cyklu Lockdown Trilogy.

– Grupa Marillion przypomniała o sobie niedawno albumem An Hour Before It’s Dark, który był głównym (ale nie jedynym!) tematem rozmowy Arka Lercha z perkusistą grupy, Ianem Mosley’em.

– Brytyjskie, syhthpopowo-rockowe trio White Lies powraca płytą O As I Try Not To Fall Apart, w której niczym w lustrze odbija się nasz świat wraz z jego niepokojami i tragediami. Z Charlesem Cavem, basistą i autorem tekstów rozmawiał Arek Lerch.

– Nigdzie się nie śpieszą. Wydają płyty raz na kilka lat. Ostatnie dwie dzieli dokładnie sześć. Nowy album grupy Niechęć pokazuje, że na jakość warto czekać. O płycie Unsubscribez Rafałem Błaszczakiem rozmawiali Jan Biernacki i Bartosz Leśniewski.

Witold Popiel przygotował wiele klasycznych okładek polskich płyt – m.in. Maanamu, Voo Voo czy Jacka Kaczmarskiego. Te wszystkie połączenia obrazu z dźwiękiem prześledził Konrad Wojciechowski.

– W rubryce American Dream Marcin Ciupek przywołuje reaktywowanych niedawno klasyków amerykańskiego gitarowego hałasu – zespół MC5.

Neil Young do tej pory nie pojawiał się na naszych łamach. Od tego numeru sytuacja ta ulegnie jedynej słusznej zmianie. Panegiryk na jego cześć przygotował Michał Pick.

– Pamiętacie płytę We Are Ever So Clean grupy Blossom Toes? Klasyka brytyjskiego “popsike’u” ze wszystkim jego wadami i zaletami przypomina Gerard Nowak.

– Do garnka wrzucamy trochę amerykańskiego psychu, dorzucamy odrobinę fuzzów, i dodajemy nieco kwasu. Podgrzewamy składniki ciągle je mieszając. Efektem tego eksperymentu będzie… album grupy Morgen. Zapomnianego jednopłytowca analizuje Piotr Chlebowski.

– Najbardziej jazzowym elementem w numerze jest subiektywny wybór najciekawszych albumów ze złotej ery post-bopu. Jest tam Miles Davis, jest też… Listę przygotował Paweł Pałasz.

– W rubryce In Concert Bartosz Leśniewski przegląda koncertówki grupy Queen.

– Album Brave Marillion jest w ich dorobku jednym z punktów zwrotnych. Historię powstania tej płyty referuje Piotr Chlebowski.

– Nadarzyła się okazja, by znów posłuchać znakomitego zespołu z Japonii. Do Kraju Kwitnącej Wiśni – aby posłuchać grupy Blues Creation – zabiera nas Anna Zalewska.

Pearl Jam: Live! Sold Out! Wczesne koncerty klasyków grunge’u przypomina Paweł Mądry.

– Album Ummagumma grupy Pink Floyd jest intrygującym dokumentem swoich czasów. O ile płyta koncertowa budzi powszechny podziw, to materiał studyjny mocno polaryzuje opinie fanów. W nadchodzącym numerze Aleksander Filipowski sprawdził, jak sprawy wyglądają prawie pięćdziesiąt trzy lata po premierze tego materiału.

– W dziale recenzji m.in. Niechęć, Marillion, Keith Richards, Elias Hulk, SBB, Spiritualized i wiele innych.

Piotr Kopka z bloga Literatura sautée i Damian Bydliński z bielskiego Lizarda w sąsiedzkich felietonach dzielą się spostrzeżeniami o muzyce i nie tylko.

– Tym razem w Poradniku kupującego kontynuacja tematu numeru, czyli Marillion. Przez ich dorobek przekopał się Piotr Kopka.

Romana Makówka Photography.