Magazyn z opcją darmowej wysyłki możecie zamawiać w naszym sklepie internetowym do końca grudnia! Klikacie „darmowa wysyłka”, a koszt spedycji jest po naszej stronie. Pamiętajcie, że darmowa wysyłka najnowszego numeru magazynu jest realizowana listem zwykłym i nie łączy się z innymi produktami.
Dodatkowo, ze względu na galopujące ceny papieru, byliśmy zmuszeni podjąć decyzję o podniesieniu ceny „Lizarda”.
„Lizard” nr 47 – spis treści:
– W relacjach koncertowych znajdziecie sprawozdania z naszych wypraw na koncerty takich wykonawców jak The Black Crowes, Izzy & The Black Trees, Nigel Kennedy, Arena i Siena Root. Znaleźliśmy też miejsce na fotorelację Romany Makówki z Wacken 2022.
– W Muzycznym sequelizmie Francis Tuan słucha Wolf Alice i zastanawia się czy rock jest nadal żywy, czy może jednak martwy.
– Kto jest łącznikiem pomiędzy zespołami Renaissance, Colosseum, Jody Grind, Steamhammer, Armageddon i Illusion? Podpowiadamy – przez te wszystkie składy przewinął się Louis Cennamo. Z legendarnym basistą rozmawiał Bartosz Leśniewski i Krzysztof Opalski.
– Czy głęboki szacunek dla folkowej tradycji może łączyć się ze współczesną elektroniką, muzyką klubową i popem, nie wywołując przy tym bolesnej kolizji? Odpoczno płytą Dryf udowadnia, że te skrajności można połączyć wzorowo. Z zespołem rozmawiał Jan Biernacki i Bartosz Leśniewski
– Formacja Ślina to na scenie rodzimej muzyki improwizowanej nowa jakość. O braku granic, odchodzeniu od konwencjonalnych dźwięków i współpracy z Mikołajem Trzaską Arkowi Lerchowi opowiadali Matylda Gerber i Filip Zakrzewski.
– Czym była Muzyki Młodej Generacji? To nieco zapomniane już dziś zjawisko, w którego skład wchodziły tak różne zespoły jak m.in. Krzak, Kombi czy Exodus przypomina Konrad Wojciechowski.
– W rubryce American Dream Marcin Ciupek przypomina kolejną legendę ze Stanów – zespół The Electric Prunes.
– Organizmy jednopłytowe Piotra Chlebowskiego to znów wyprawa na terytoria mało znane lub praktycznie zapomniane. Tym razem poznajemy historię grupy Granicus.
– Bee Gees to zespół zdecydowanie zorientowany na przeboje, a nie na albumy, za wyjątkiem ich trzeciej płyty, zatytułowanej Bee Gees’ 1st (1967). Ten album bez słabej piosenki przybliża Gerard Nowak.
– Nasz przegląd katalogu brytyjskiej wytwórni Rough Trade otwiera grupa Cabaret Voltaire, a kończy zespół Gilla Band. Dokonania labelu przybliżają Piotr Kopka i Bartosz Leśniewski.
– Frank Zappa i Captain Beefheart. Captain Beefheart i Frank Zappa. O trudnej artystycznej i koleżeńskiej relacji dwóch tytanów pisze Michał Pick.
– Tym razem rubryka In Concert należy do bohatera numeru, a przez jego koncertówki przekopał się Bartosz Leśniewski.
– W bogatej i wyrafinowanej twórczości Franka Zappy można wyróżnić wiele znakomitych nagrań, ale w powszechnej opinii perła jest jedna – Hot Rats. Kulisy powstania arcydzieła przybliża Piotr Chlebowski.
– Czy można poszerzyć kontekst Hot Rats bardziej niż słuchając Hot Rats Sessions? Chyba nie… Tajemnice tego boxu odkrywa przed nami Piotr Chlebowski.
– Running Up That Hill Kate Bush hitem 2022 roku? To spore zaskoczenie, które przywraca powszechną pamięć o artystce z naprawdę imponującymi dokonaniami. Paweł Pałasz dzieli się refleksjami na temat jej twórczości z lat 70. i 80.
– Czuliście, że o Rush w ostatnim numerze nie powiedzieliśmy wszystkiego? My również, więc tym razem Aleksander Filipowski przybliża dorobek Kanadyjczyków z lat 1982-1989.
– W dziale recenzji m.in. The Young Gods, Magma, Jimi Hendrix i The Beatles.
– Piotr Kopka z bloga Literatura sautée i Damian Bydliński z bielskiego Lizarda w sąsiedzkich felietonach dzielą się spostrzeżeniami o muzyce i nie tylko.
– Poradnik kupującego oczywiście we władaniu Zappy. Płyt artysty z lat 60. posłuchał Bartosz Leśniewski.
– Romana Makówka Photography.