Lizard 1 (zima 2010)

Lizard nr 1/2010

Lizard nr 1/2010

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

KUP ARCHIWALNE NUMERY MAGAZYNU

Premiera: 15.12.2010

W numerze:

GENTLE GIANT: Przez dziesięć lat swojej działalności wznieśli się na poziom, o jakim inne zespoły grające rocka progresywnego mogły tylko pomarzyć. Po trzydziestu latach od rozpadu zespołu Kerry Minnear rozmawia z Łukaszem Hernikiem. O muzyce, o koncertach, o marzeniach.

NIEMEN ENIGMATIC: Po sukcesie „Bema pamięci żałobnego rapsodu” Czesław Niemen rozpoczął pracę nad kolejnym albumem. W efekcie powstał „Niemen”, zwany od koloru okładki czerwonym. Pierwszy polski dwupłytowy album z muzyką rockową. Marek Zawadka przywołuję tamte czasy i śledzi etapy powstawania projektu. Plus niepublikowane wcześniej zdjęcia Ireny Saneckiej-Fiebig.

30 PODWÓJNYCH ALBUMÓW: Od Cream do Marillion, od Milesa Davisa do Dream Theater, od Klausa Schulze do The Flower Kings – wybieramy trzydzieści ważnych, ciekawych, znaczących podwójnych albumów z premierowym materiałem.

LUNATIC SOUL: Podróż w zaświaty w dwóch odcinkach. Solowy projekt basisty i wokalisty Riverside dogłębnie analizuje Maurycy Nowakowski, w czym pomagają mu  Maciej Szelenbaum i główny zainteresowany – Mariusz Duda.

SIMON DUPREE AND THE BIG SOUND: Pierwszy zespół późniejszych założycieli Gentle Giant to jaskrawy, doskonały przykład tego, jak muzyczny biznes lat 60. niszczył doskonałych artystów.

QUATERMASS: Jeden z wielu zespołów, których dyskografia kończy się na jednym albumie. Michał Wilczyński próbuje zrekonstruować losy zespołu, a Dmitry M. Epstein dopytuje o szczegóły Johna Gustafsona.

RECENZUJEMY: amerykański Glass Hammer, zremasterowane CD Lennona i McCartneya, nowe Voo Voo, reedycje King Crimson, mówionego Zappę, koncertowego Niemena, nowe Believe, SBB, Mr Gil, Openspace, Agents of Mercy, Mostly Autumn i wiele innych płyt plus DVD i książki.

PONADTO: Narzekamy na błękitny trans SBB, czekamy na nowy album Yes, odkrywamy Disperse, patrzymy na Warszawę oczami Davida Bowie’go i radzimy, które płyty Camel kupić.

Fotografia na okładce: J. Strzeszewski / archiwum Jazz Forum